دوشنبه ۱۳۹۱/۰۲/۰۴

وفائي راد، رئيس اداره هماهنگي امور نواحي تشريح کرد؛

گزارش کنترل اشغال معابر سطح شهر توسط نواحي شهري در سال 90

با توجه به اجرائي شدن عمليات اجرائي کنترل سد معبر از شهريور ماه سال 1390 و در شش ماهه دوم آن 2791 فقره اخطار کتبي جهت اشغال کنندگان معابر عمومي صادر گرديده است .

وفائي راد، رئيس اداره هماهنگي امور نواحي  گفت:  با توجه به اجرائي شدن عمليات اجرائي کنترل سد معبر از شهريور ماه سال 1390 و در شش ماهه دوم آن 2791 فقره اخطار کتبي جهت اشغال کنندگان معابر عمومي صادر گرديده است .

وي افزود: طبق بازديدهاي بعمل آمده توسط مامورين گشتي نواحي شهري 1348  مورد سد معبر ساختماني و صنفي که در حدود 47285 مترمربع از سطح معابر شهر را جهت عمليات ساخت ساختماني ، انباشت مصالح و نصب داربست و امور کسب و پيشه اشغال نموده اند مورد شناسائي قرار گرفت .
وي ادامه داد: از مجموع 1348 مورد سد معبر شناسائي شده 800 مورد که بالغ بر 59 درصد سد معابر موجود مي باشد اشغال غير مجاز معابر  و 548 مورد از مجموع سد معابر اشغال مجاز معابر بوده است .
لازم به ذکر است ميزان مجاز اشغال معابر براي مالکين ساختماني جهت انجام عمليات ساختماني ، انباشت مصالح و نصب داربست يک سوم از آکس معبر ( يک ششم عرض معبر ) به شرط تامين تدابير ايمني و حفاظتي لازم بوده و هر گونه اشغال معابر بدون اخذ پروانه ساختماني و يا بيش از ميزان مجاز تعيين شده ، اشغال غير مجاز معبر تلقي خواهد گرديد .
از مجموع 1348 مورد سد معبر شناسائي شده 1169 مورد در خصوص انجام عمليات ساختماني و انباشت مصالح و 58 مورد در خصوص نصب داربست فلزي و 121 مورد در خصوص سد معبر امور صنفي بوده است .
1209 مالک ساختماني که اقدام به اشغال معابر نموده اند داراي پروانه ساخت و ساز يا تعمير ساختماني از مناطق شهرداري بوده و 13 مورد نيز فاقد مجوز لازم جهت عمليات ساخت و ساز و تعمير  بوده اند .
از مجموع سد معابر شناسائي شده 1122 مورد توسط واحدهاي مسکوني ، 74 مورد توسط واحدهاي مسکوني – تجاري و 144 مورد توسط واحدهاي تجاري اشغال معابر صورت پذيرفته است
بر اساس آمارهاي تحليل شده 169 مورد از سد معابر در معابري با اهميت تردد بالا ، 606 مورد در معابري با اهميت تردد متوسط و 572 مورد در معابر با اهميت تردد پايين صورت پذيرفته که بيشترين ميزان اشغال معابر که بالغ بر 45 درصد مي باشد در معابري با اهميت تردد متوسط مي باشد .
شايان ذکر است پس از صدور اخطارهاي کتبي 423 مالک ساختماني اقدام به رفع سد معبر و 683 مالک ساختماني اقدام به اخذ مجوز لازم جهت اشغال مجاز معابر از نواحي شهري نموده اند .
لازم به ذکر است صدور مجوز اشغال مجاز معابر پس از ارائه درخواست از جانب مالکين ساختماني و بررسي کارشناسانه آن توسط نواحي و مناطق شهري صورت مي پذيرد و چنانچه مالکين ساختماني نسبت به اشغال غير مجاز معابر اقدام و به اخطارهاي کتبي صادره از جانب مامورين گشتي نواحي اعتنا ننمايند ضمن احتساب عوارض اشغال غير مجاز ، مصالح و ادواتي که موجب ايجاد سدمعبر گرديده اند توسط واحد اجرائيات مناطق جمع آوري خواهد گرديد .
بيشترين ميزان شناسائي سد معابر در سطح نواحي به ترتيب در نواحي شهيدبابايي ، امامزاده علي (ع) و امامزاده حسين (ع) با 329 ، 265 و 253 مورد و در سطح مناطق نيز به ترتيب در مناطق يک و دو . سه با 518  ، 473 و 357 مورد شناسائي صورت پذيرفته است .
در پايان اعلام مي گردد که هيچگونه مجوزي از جانب نواحي شهري براي واحدهاي صنفي جهت بهره برداري از معابر در خصوص انجام امور کسب و پيشه صادر نخواهد گرديد .
 پايان پيام

 

تصاویر مرتبط