جمعه ۱۳۹۱/۰۲/۰۱

توسط سازمان پارک ها و فضاي سبز قزوين صورت گرفت:

طراحي و تبديل درختان خشک به تنديس هاي زيباي حجمي

به ابتکار سازمان پارک ها و فضاي سبز قزوين، پنج تنديس زيباي درختي در بوستان ملت و يک تنديس در خيابان خيام بر روي درختان خشک موجود طراحي و تراشيده شد.

 

به گزارش سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قزوين؛ مديرعامل اين سازمان با بيان اينكه درختان نماد قدمت و سرسبزي در هر شهر به شمار مي روند و ممکن است به دلايل گوناگوني خشک شوند، اضافه كرد: در اين شرايط مي توان به جاي قطع درختان از آنها تنديس هاي زيبايي ساخت تا همچنان زينت بخش سيماي شهر باشند.
سيد مهدي كاظمي ادامه داد: مزيت اين درختان، تنومندي آنهاست که داراي ريشه هاي قوي هستند و ديگر نيازي به ساخت سازه و ستون ندارند، بدين منظور با هنرمندي استاد کريمي هنرمند مجسمه ساز که در زمينه ساخت تنديس هاي چوبي تبحر دارد، پنج اصله از درختان خشک شده در بوستان ملت که مي بايست قطع مي شد به تنديس هاي زيبايي با نام هاي؛ مرغ پرنده خوار، سه رخ، بز کوهي، پرنده و سطل زباله تبديل شدند.
وي اضافه كرد: علاوه بر تنديس هاي فوق تنديس هاي باربد و کيش اسب در بوستان ملت، تنديس مادر و سيمرغ در بوستان بانوان و تنديس پرنده در خيابان فردوسي،11 تنديس حجمي درختي موجود در شهر قزوين مي باشند.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط