دوشنبه ۱۳۹۱/۰۱/۲۸

نصرتي، شهردار قزوين:

همراهي و همدلي نمايندگان منتخب مردم قزوين با مديريت شهري به نفع شهروندان خواهد بود

مديريت شهري با همراهي و همدلي نمايندگان منتخب مردم قزوين، البرز و آبيک در مجلس نهم مي‌تواند در کوتاه‌ترين زمان و با حداکثر کيفيت، برنامه‌هاي توسعه شهر قزوين را اجرايي کند.

 

شهردار قزوين گفت: مديريت شهري با همراهي و همدلي نمايندگان منتخب مردم قزوين، البرز و آبيک در مجلس نهم مي‌تواند در کوتاه‌ترين زمان و با حداکثر کيفيت، برنامه‌هاي توسعه شهر قزوين را اجرايي کند و اين مهم به نفع شهروندان قزويني خواهد بود.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين که با حضور نمايندگان منتخب مردم قزوين، البرز و آبيک در مجلس نهم برگزار شد، بيان کرد: مديريت شهريبه خاطر حجم بالاي کار از نمايندگان منتخب مردم در مجلس شوراي اسلامي مي‌خواهد تا اين مجموعه را براي اجراي برنامه‌هاي توسعه شهر قزوين حمايت کند تا در يک حداقل زمان و حداکثر کيفيت برنامه‌هاي توسعه شهر قزوين اجرايي شود.
وي افزود: حمايت از مديريت شهري به نفع شهروندان قزويني است و نمايندگان ما را در اين راه همراهي و همدلي کنند تا بتوانيم انتظارات شهروندان را پاسخ دهيم.
نصرتي در ادامه بيان کرد: شهرداري قزوين در سال‌هاي گذشته داراي رتبه 10 بود که با پيگيري‌ها و اقداماتي که براي توسعه شهر قزوين انجام شد، اين رتبه به درجه11 ارتقاء يافت و اين در حالي است که درجه 12 آخرين درجه شهرداري‌ها است.
شهردار قزوين با اشاره به جمعيت 400 هزار نفري شهر قزوين گفت: جمعيت شهر قزوين جمعت بالايي نيست و توان هر شهرداري بر اساس جمعيت و ميزان اعتبار آن است که بتواند کارهاي عمراني و فرهنگي انجام دهد.
اين مقام مسوول اضافه کرد: اقدامات شهرداري دائما در حال مقايسه با کلان شهرها و در برخي مواقع با شهرهاي نمونه خارج کشور است تا بتوانيم اهداف مديريت شهري قزوين را به نتيجه خوب برسانيم.
وي افزود: برنامه چشم انداز شهر قزوين که به تصويب رسيده داراي 5 ويژگي لصلي است که در چشم انداز، قزوين بايد به يک شهر تاريخي، فرهنگي، گردشگري، دانشگاهي و اقتصادي تبديل شود.
نصرتي گفت: مديريت شهري اهداف و ماموريت‌هاي خود را را تماما بر اساس چشم انداز شهر قزوين برنامه‌ريزي کرده است و در اين راستا حرکت مي‌کند.
شهردار قزوين افزود: بودجه سال گذشته شهرداري قزوين يک بودجه کاملا افزايشي بود که 374 ميليارد تومان اختصاص يافت و بودجه امسال نيز 350 ميليارد تومان تعريف شده است که بر اساس اين بودجه برنامه‌ريزي هاي شهرداري اجرايي خواهد شد.
اين مقام مسوول ادامه داد: مديريت شهري قزوين تلاش مي‌کند همه ماموريت‌هاي عمراني، فرهنگي و اجتماعي شهرداري را با عنوان يک نهاد اجتماعي به اتمام برساند.  
وي تصريح کرد: همه اقدامات شهرداري قزوين در راستاي رسيدن به چشم انداز شهر قزوين است.
نصرتي افزود: شهرداري قزوين با تشکيل کارگروه قزوين +20 توانست 70 متخصص و کارشناس شهر را دورهم جمع کند تا اين کارگروه، مديريت شهري را براي رسيدن به اهداف خود هدايت کند.
شهردار قزوين گفت: فعاليت اين کارگروه همچنان ادامه دارد و مصوبات اين کارگروه خوراک خوبي براي مديريت شهري است تا از مسير چشم‌انداز شهر قزوين منحرف نشود.
اين مقام مسوول افزود: شهرداري قزوين حداکثر بهره‌برداري را از کارگروه قزوين + 20 خواهد کرد تا پنج سال آينده از اقداماتي که انجام داده است پشيمان نشود.
وي با اشاره به آثار تاريخي قزوين ادامه داد: در آسيب‌شناسي که صورت گرفت تنها وجود آثار تاريخي براي جذب گردشگر کافي نيست بلکه در کنار آن مديريت شهري بايد امکانات فرهنگي، مراکز تجاري، هتل، رفاهي و تفريجي گردشگران را تامين کند و اين موضوعات در کنارهم باعث توسعه گردشگري مي شود.
نصرتي بيان کرد: همچنين همزمان نياز است در کنار آثار تاريخي، برنامه‌هاي فرهنگي طي سال در شهر اجرايي شود.
شهردار قزوين با بيان اينکه براي عنوان گردشگري قزوين بايد همچنين به دنبال گردشگري مذهبي شهر قزوين باشيم، افزود: با توجه به اينکه شهر قزوين چهارمين شهر اهل بيت(ع) است بايد بتوانيم فضاي گردشگري مذهبي را پررنگ‌تر کنيم.
اين مقام مسوول افزود: وجود فضاهاي تفريحي باراجين، زرشک، کامان و الموت در قزوين کمک مي‌کند، اين شهر به جايگاه واقعي گردشگري برسد.
وي به تعداد دانشجويان شهر قزوين اشاره و بيان کرد: با وجود چندين دانشگاه و تعداد زياد دانشجويان در قزوين مي‌توان جايگاه شهر دانشگاهي قزوين را به تثبت رساند.
نصرتي افزود: تمام امکانات و ظرفيت‌هاي قزوين در کنارهم کمک مي‌کند که چشم انداز شهر قزوين سريع تر به تحقق برسد.
شهرداري قزوين تصريح کرد: مکان تاريخي سعدالسطلنه متمايزترين اثر تاريخي در شهر قزوين است که بايد طي سال برنامه‌هاي فرهنگي متنوع را در دستور کار قرار داد.
وي ادامه داد: در شهر قزوين احداث 5 هتل در دستور کار قرار دارد که سه هتل پروانه ساخت دريافت کردند و يکي ديگر آغاز به کار کرده است و ديگري هم به زودي کلنگ زني خواهد شد.
نصرتي بيان کرد: احداث تقاطع‌هاي غيرهمسطح، احياي بافت‌هاي فرسوده و احداث برج‌ها همزمان در کنار هم مي‌تواند در توسعه شهر موثر باشد.
شهردار قزوين با بيان اينکه مجموعه شهري به دنبال نهادينه کردن شعار شهرداري يک نهاد اجتماعي است، گفت: همراهي شهروندان در اجراي پروژه‌هاي عمراني يک سرمايه اصلي براي مديريت شهري است که مي‌تواند اهداف خود را سريع تر محقق کند.
اين مقام مسوول با اظهار اينکه باور و اعتقاد شهروندان به اجراي پروژه‌هاي عمراني شهر قزوين براي مديريت شهري يک ارزش است، افزود: با افتتاح پنج پروژه در پايان شهريورماه سال گذشته توانستيم اعتماد شهروندان را نسبت به عملکرد شهرداري جلب کنيم.
وي اظهار کرد: همه طرح‌هاي که در حال اجرا مي‌باشد يا به اجرا درآمده است با يک همدلي و مشارکت شهروندان و دستگاه‌هاي اجرايي همراه است و اين براي ما بسيار ارزشمند است.
نصرتي افزود: يک اتحاد بسيار خوب بين شوراي شهر و شهرداري با حفظ قوانين وجود دارد و اين اتحاد کمک شاياني براي توسعه شهر کرده است تا بدون وقفه پروژه‌هاي عمراني و فرهنگي شهرداري قزوين اجرايي شود.
شهردار قزوين بيان کرد:
شعار مديريت متحد شهري سرلوحه برنامه‌هاي شهرداري قرار گرفته است و با اين شعار همکاري‌هاي خوبي براي توسعه شهر صورت گرفته است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط