سه‌شنبه ۱۳۹۱/۰۱/۲۲

همداني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين:

همکاري شهرداري و سازمان نظام مهندسي مولفه‌اي مهم براي پيشبرد اهداف شهرسازي است

عدم همخواني و انطباق بين خدماتي که مهندسين و شهردار در شهر ارائه مي‌کنند باعث خواهد شد يک محيط نامناسب براي سکونت به وجود آيد.

 

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: همکاري و تعامل بين شهرداري و سازمان نظام مهندسي مولفه‌اي مهم براي پيشبرد اهداف مديريت شهري است.
 
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ سيد مهدي يد همداني با تاکيد براينکه فعاليت مجموعه نظام مهندسي و شهرداري بايد مکمل هم باشد، افزود: شهرداري به عنوان اداره کننده شهر بايد با تمامي گروهها و ذينفعان ارتباط داشته باشد.
 
وي اضافه کرد: اگرچه وظيفه اصلي شهرداري پرداختن به کاربري‌هاي عمومي شامل شبکه معابر شهر، بوستان ها و تاسيسات و تجهيزات شهري است ولي واقعيت اين است که اگر بين خدماتي که مهندسين و شهردار در شهر ارائه مي‌کنند همخواني و انطباق وجود نداشته باشد در هر صورت ماحصل قضيه يک محيط مناسب براي سکونت نخواهد بود.
 
همداني تاکيد کرد: لذا اين دو نهاد بايد از خواسته‌هاي همديگر مطلع بوده و آنچه مهندسين در قالب تک بناها و يا مجتمع‌هاي ساختماني طراحي و احداث مي کنند در قالب يک نگرش کلان و در قالب يک نگاه اجتماعي باشد.
وي افزود: از اين رو سازمان نظام مهندسي ساختمان سازماني براي ايجاد هماهنگي بين مهندسين مختلف در سطح شهر مي‌باشد و از جايگاه بسيار برجسته‌اي براي پايداري شهر و پرهيز از نابساماني و ناهمگوني برخوردار است.
 همداني تقويت هماهنگي سازمانهاي اجرايي مانند شهرداري و نظام مهندسي را ضروري دانست و عنوان کرد: وضع قوانين با شرايط روز از برنامه‌هاي مهمي است که بايد به آن توجه ويژه داشت.
اين مقام مسوول اضافه کرد: از طرفي شهرداري بايد دغدغه‌ها و مشکلات مهندسين را بداند و تعامل بين شهرداري و نظام مهندسي ساختمان اگر همراه با آموزش صحيح باشد و آزاد انديشي در تعامل شکل بگيرد بسياري از انديشه‌ها براي ساختن شهر و حل کاستي‌ها و جبران عقب ماندگي‌هاي شهر راهگشا خواهد بود.
 
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط