دوشنبه ۱۳۹۰/۱۲/۱۵

دربندي‌زاده، معاون شهردار قزوين؛

شهرداري قزوين در ساماندهي زباله‌هاي سطح شهر پيشتاز است

شهرداري قزوين با احداث جايگاه دفن زباله محمدآباد قزوين توانسته نسبت به ساير استان‌ها در ساماندهي زباله‌هاي شهر پيشتاز باشد.

 

معاون خدمات شهري شهرداري قزوين گفت: شهرداري قزوين با احداث جايگاه دفن زباله محمدآباد قزوين توانسته نسبت به ساير استان‌ها در ساماندهي زباله‌هاي شهر پيشتاز باشد و مشکل جمع‌آوري و بازيافت زباله‌هاي سطح شهر را مرتفع کند.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ عبدالعلي دربندي‌زاده که در برنامه تلويزيوني پيام شهر سخن مي‌گفت با بيان اينکه احداث جايگاه دفن زباله محمدآباد قزوين يکي از پروژه‌هاي شاخص اين معاونت بود، افزود: شهرداري قزوين با همت و تلاش و همکاري با استانداري قزوين توانست با احداث جايگاه دفن زباله محمدآباد قزوين معضل مهم آلودگي‌هاي دفع زباله را حل کند و در اين زمينه صاحب تجربه‌هاي خوبي شده است که مي‌تواند به ساير استان‌ها انتقال دهد.
وي با اشاره به افزايش حجم زباله و در پي آن ناهنجاري‌هاي سطح شهر گفت: براي جداسازي، ساماندهي و انتقال بهداشتي زباله،  شهرداري در سال‌هاي گذشته با مکان يابي تصميم گرفت در جاده بوئين زهرا جايگاه دفن زباله محمدآباد را احداث کند و هم اکنون در حال توسعه اين جايگاه است.
معاون خدمات شهري شهرداري قزوين با تصريح اينکه جايگاه دفن زباله در محمدآباد به شيوه مکانيزه در کشور منحصر به فرد است، بيان کرد: در سال‌هاي آينده بهره‌برداري مناسب و شايسته از تمام ظرفيت‌هاي اين جايگاه صورت خواهد گرفت.
اين مقام مسوول با بيان اينکه شيوه‌هاي مکانيزه براي رفت و روب سطح شهر جايگزين شيوه‌هاي سنتي خواهد شد، گفت: استفاده از شيوه‌هاي مکانيزه به طور کامل براي رفت و روب شهر باعث خواهد شد نظافت شهر سريع‌تر و با آلودگي کمتري صورت گيرد و اين مهم در برنامه کاري اين معاونت به طوري جدي قرار دارد.
دربندي‌زاده با بيان اينکه توسعه فضاي سبز در سطح شهر براي داشتن شهري با طراوت از ديگر اقدامات مهم اين معاونت مي‌باشد که در دستور کار قرار گرفته است، افزود: توسعه فضاي سبز در سطح شهر باعث تاثير مثبتي در روحيه شهروندان و شادابي آنها براي داشتن يک زندگي آرام خواهد داشت.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي سازمان فرهنگي و ورزشي در سطح شهر افزود: اجراي برنامه‌هاي خوب با حضور هنرمندان مطرح کشور توسط سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين باعث شده ارتباط خوبي با شهروندان برقرار کنيم و اين ارتباط در حفظ و نگه داري شهري با نشاط  تاثير خوبي گذاشته است.
دربندي زاده همچنين به اقدامات سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين اشاره و بيان کرد: هم‌اکنون سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين از امکانات مکانيزه خوبي براي ارايه خدمات برخوردار است که مي توان به امکانات نجات و لباس‌هاي غواصي اشاره کرد که توانسته با داشتن نيروهاي توانمند خدمات قابل قبولي را به شهروندان ارايه دهد.
وي با اشاره به بحث لکه گيري گفت: با توجه به حفاري‌هاي متعدد از سوي سازمان‌هاي خدمات رسان باعث شده ما هر روز به ناچار شاهد لکه گيري‌هاي باشيم که شايد اصولي نباشد.
معاون خدمات شهري شهرداري قزوين اضافه کرد: لکه گيري‌هاي که در سطح شهر صورت مي گيرد به صورت مقطعي است و در فرصت مناسب آسفالت به شکل اصولي و مهندسي انجام خواهد شد.

 

تصاویر مرتبط