یکشنبه ۱۳۹۰/۱۲/۱۴

عسگري، مدير عامل سازمان مديريت پسماندهاي شهرداري قزوين:

آزمون تئوري دوره پنجم و ششم آموزش پاكبان قزويني برگزار شد

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين از برگزاري پنجمين وششمين دوره آزمون پاكبان در دانشگاه جامع علمي كاربردي شهرداري قزوين خبر داد.

 

 
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در خصوص برگزاري كلاس هاي آموزش پاكبان و آزمونهاي آن اعلام كرد:از ابتداي تير ماه سال گذشته( براي اولين بار در كشور) طرح آموزش پاكبانان در قزوين به اجرا درآمد در سال جاري نيز سه دوره كلاسهاي آموزش پاكبان  براي پاكبانان زحمتكش برگزار شد .
عباس عسگري خاطر نشان كرد:، پاکبان يکي از مشاغل حوزه خدمات شهري است و در گروه بهداشت و ايمني قرار دارد ؛ رفت و روب، جمع آوري و انتقال زباله، هدايت آبهاي سطحي و..... از وظايف پاكبانان مي باشد و با مشاغلي همچون مسوولين ايستگاه ها، مسوولين نظارت و معاون اجرايي خدمات شهري در ارتباط هستند.
عسگري در ادامه افزود:در شهر قزوين روزانه بالغ بر 280 تن مواد زائد جامد با حدود 700 گرم سرانه زباله توليد مي شود که يکي ازتهديدات اصلي آلودگي در شهر مي باشد، لذا توجه به امر بهداشت و سلامت جامعه و رعايت جنبه هاي پيشگيري قبل از درمان بدون توجه به سيستم جمع آوري بهداشتي و دفع مواد زايد امکان پذير نيست.                        
اشاعه بيماري هاي تنفسي ،گوارشي ، پوستي و... در جوامع کنوني که معمولا به مواد فساد پذير و پسماندها نسبت داده مي شود ماحصل تداخل صدها نوع مواد سمي و عفونت زا در زباله هاي شهري و انتشار آنها در آب ،خاک وهوا ي زندگي روزمره ماست .. پاکبان ها?? برابر بيش از ساير مشاغل در معرض ابتلا به بيماري هاي قابل انتقال از راه خون هستند.
ارتباط مستقيم پاکبانان زحمتکش با زباله متاسفانه اين قشر را در معرض ابتلا به بسياري از بيماري هاي خطرناک قرارداده است واين در صورتي است که اگر آگاهي هاي لازم در خصوص اين بيماري ها داده شود واقدامات پيشگيرنده رعايت گردد علاوه بر کاهش ابتلا ايشان به انواع بيماريها ،تاثير بسزايي در پيشگيري از بيماريهاي واگير و ارتقاء بهداشت جامعه نيز خواهد داشت.
حال با توجه به تمامي تهديداتي که پاکبانان با آن مواجه اند و امکان انتقال بيماري به خانواده وجامعه وجود دارد، افزايش سطح آگاهي   ايشان ضروري مي باشد و مي بايست تمامي مواردي که منجر به پيشگيري از بيماري وحادثه ميگردد بصورت علمي وعملي در غالب يک دوره منسجم به اين عزيزان که حافظان محيط زيست شهرمان مي باشند آموزش داده شود .
مورد ديگري که شايان ذکر است و به اهميت اين آموزش مي افزايد چگونگي برخورد با حوادث غير مترقبه و مواقع بحراني است که در اين زمان بيشترين افرادي که در سطح شهر بصورت گسترده حضور دارند پاکبان ها مي باشند و اقدام به موقع و آگاهانه اين عزيزان که يکي از نتايج اين آموزش ميباشد مي تواند بسياري از مشكلات همشهريان را مرتفع سازد.
تا كنون شش دوره  آموزش پاكبان به پايان رسيده كه آزمون تئوري دوره پنجم و ششم آن روز يكشنبه 7اسفند90برگزار شد كه تعداد  72 نفر ازپاكبانان در آن حضور داشتند .
عسگري در پايان بيان داشت : پاكباناني كه در آزمون تئوري موفق شوند جهت آزمون عملي معرفي مي شوند در غير اين صورت بايد مجددادر آزمون تئوري شركت نمايند .
پايان پيام
 
 

 

تصاویر مرتبط