دوشنبه ۱۳۹۰/۱۲/۰۸

حافظي، سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين:

ميادين سطح شهر قزوين از نظر زيبايي ساماندهي مي‌شوند

سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين از ساماندهي ميادين سطح شهر از نظر زيبايي و نورپردازي متنوع اماکن تاريخي در سال آينده خبر داد.

 

سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين گفت: با توجه به وضعيت نامطلوب ميادين سطح شهر از نظر زيبايي، اصلاح و ساماندهي اين موضوع در سال آينده در دستور کار اين مجموعه قرار گرفته است.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ محمد اسماعيل حافظي که در برنامه تلويزيوني پيام شهر سخن مي‌گفت با بيان اينکه زيبا سازي و بهسازي فضاي شهري تاثيرات مهمي را بر روان شهروندان دارد و اين موضوع با جديت توسط سازمان زيبا سازي در حال پيگيري است، افزود: اين سازمان براي پيشبرد اهداف خود براي اجراي پروژه‌هاي زيباسازي طرح جامع زيباسازي شهر قزوين را تهيه و تدوين کرده است و بر اساس اين طرح براي اجراي پروژه‌هاي زيباسازي قدم برمي دارد.
حافظي با اشاره به اينکه براي اجراي پروژه‌هاي زيباسازي از کارشناسان و مهندسان با تجربه و کارآمد استفاده مي‌شود، بيان کرد: ساماندهي فضاهاي تبليغاتي، ساماندهي نام گذاري کوچه ها و معابر، نصب تابلوهاي تاريخي جهت آدرس دهي و پاکسازي و مرمت ديوارنوشته‌ها از جمله وظايف اين سازمان است که امسال براي پيشبرد اين موضوعات برنامه‌هاي مستمري اجرا کرده است.
سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين با تاکيد بر اينکه سازمان زيباسازي بعد از پاکسازي شهر به آرايش سطح شهر مي پردازد، گفت: ساماندهي گلدان‌ها، ساعت‌ها و ساخت و نصب مجسمه هاي حجمي در سطح شهر به سرعت در حال انجام است و فعاليت در اين زمينه به سمت بهتر شدن مي باشد.
اين مسوول با اشاره به ساخت و نصب مجسمه هاي شهيد رجايي و ابوترابي افزود: با توجه به اينکه ميدان هاي سطح شهر از لحاظ زيبايي وضعيت مناسبي ندارند بر اين اساس اين موضوع در برنامه کاري اين سازمان قرار گرفته است که در سال آينده مجسمه مادر در ميدان مادر واقع در انتهاي نواب شمالي طراحي، ساخت و نصب خواهد شد.
حافظي همچنين درباره نورپردازي در سطح شهر گفت: در زمينه نورپردازي اين سازمان برنامه‌هاي جديدي را در دستور کار دارد که هم اکنون نورپردازي مسجد محمدرسول‌اله در حال اجرا است و نورپردازي متنوع اماکن تاريخي نيز در دستور کار قرار دارد.
وي بيان کرد: سازمان زيباسازي با تغيير رويکرد در زمينه نقاشي‌هاي ديواري که شهروندان به خوبي شاهد آن بودند توانسته اقدامات مهمي را در اين زمينه انجام دهد و در سال آينده نيز نقاشي هاي ديواري با رويکرد جديدتر از جمله اضافه کردن کاشي کاري به نقاشي‌ها اجرايي خواهد شد.
سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين ادامه داد: اين سازمان برنامه‌هاي متنوعي را براي آذين بندي سطح شهر در اعياد و جشن ها و مراسم هاي سوگواري اجرا کرده است که در حال حاضر به سمت طراحي هاي بهتر در اين زمينه هستيم.
اين مسوول نصب المان حجمي در چهار راه عدل که نمادي از نشستن يک پيرمرد در نيمکت است را از پروژه هاي شاخص در سال جاري دانست و بيان کرد: نصب اين المان بازخورد مثبتي از طرف شهروندان براي شهرداري داشت، چراکه اين طرح با هدف ارتقاء سلامت اجتماعي و رفاه شهروندان اجرايي شده است.
وي اضافه کرد: بازخورد مثبت در اجراي طرح فوق باعث شده اين سازمان برنامه ريزي بيشتري در اين زمينه با کيفيت بهتر داشته باشد.
حافظي با بيان اينکه براي اجراي طرح هاي زيباسازي همه جوانب توسط کارشناسان و متخصصان بررسي مي شود، گفت: در حال حاضر مهم ترين رويکرد اين مجموعه براي اجراي طرح هاي زيبا سازي داشتن پيوست اجتماعي و فرهنگي است تا بعد از اجراي طرح ها رضايت شهروندان به همراه باشد.
سرپرست سازمان زيبا سازي شهرداري قزوين با تاکيد بر اينکه قبل از اجراي هر طرحي يک برنامه ريزي جامع داريم، گفت: استمرار اجراي برنامه ها با توجه به بازخورد آن يکي از مهم ترين اهداف اين سازمان مي باشد که در حال پيگيري است.
اين مسوول با اشاره به برنامه هاي استقبال از بهار 91 توضيح داد: براي استقبال از بهار 91 اين سازمان در زمينه زيبا سازي سطح شهر برنامه هاي متنوع و جديدي را دارد که هم اکنون در حال اجراي اين برنامه ها هستيم که شهروندان به زودي شاهد اين برنامه ها خواهند بود.
وي نصب المان‌هاي حجمي با فرمت‌هاي متنوع با نورپردازي ويژه و رويکرد فرهنگ اسلامي را از مهم ترين برنامه‌هاي ويِژه استقبال بهار 91 عنوان و بيان کرد: طراحي و نصب نيمکت، ساعت و سطل هاي زباله با نگاه منظر شهري در برخي از مکان ها از جمله خيابان شهيد بابايي و آزادگان و نصب نرده‌هاي چوبي از ديگر برنامه هاي ويژه براي استقبال از بهار 91 است.
 حافظي با بيان اينکه مديريت شهري تلاش دارد با توجه به تجربيات سال گذشته برنامه‌هاي بهتري را براي استقبال از بهار 91 اجرايي کند، افزود: با توجه به جهش حرکت‌هاي شهرداري در زمينه هاي عمراني وظيفه اين سازمان براي زيباسازي فضاهاي شهري دو چندان شده است که در اين زمينه با استفاده از ديدگاه کارشناسان برنامه هاي متنوعي را در حال برنامه ريزي داريم.
سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين گفت: با توجه به اجراي برنامه‌هاي زيباسازي در سطح شهر همکاري شهروندان براي نگهداري از پروژه هاي اجرايي شده يکي از نيازهاي اصلي است که اميدواريم در اين زمينه شهروندان همکاري لازم را با مديريت شهري داشته باشند.
 
پايان پيام 

 

تصاویر مرتبط