سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۰۱

در خانه فرهنگ شهید نواب صفوی انجام شد:

برگزاری"مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی"

"مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی" به همراه معرفی و بررسی تازه های نشر در خانه فرهنگ شهید نواب صفوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛اللهیاری رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری در این مراسم گفت: ترویج کتاب‌خوانی امری تاثیرگذار در رفع آسیب‌های اجتماعی است،لذا باید تفکر کتابخوانی را در سطح جامعه افزایش دهیم، در این راستا باید برنامه ریزی و تصمیمات مناسبی از سوی متولیان امر اتخاذ شود.

قاسم اللهیاری تالیف کتاب های خوب و قوی را از جمله راهکارهای افزایش کتابخوانی ذکر کرد و افزود: آثار و اسنادی تاریخی فراوانی در شهر قزوین داریم که علمای پیشین برای ما به جا گذاشته اند ولی متاسفانه به علت غفلت های صورت گرفته هنوز نتوانسته ایم  با این عقبه قوی برای شهرمان هویت سازی کنیم.

در ادامه اشدری دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت:کتاب بهترین یار انسان است هر ساعت شبانه روز در کنار انسان است درهای بسته و مجهول را به روی ما باز می کند،امروز جامعه نیازمند آن است شهروندان در تمامی مقاطع سنی این نیاز را در خود احساس کنند که با کتاب می توانند ساعات خوشی را بگذارنند و به دنیای شیرین علم،دانش و آگاهی با استفاده از کتاب ورود کنند.

فاطمه اشدری با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ کتابخوانی افزود:اگرچه فضای مجازی کار را سخت کرده است؛ ولی باید با برنامه ریزی مناسب در زمینه ترویج کتابخوانی و اینکه چگونه جوانان را به مطالعه ترغیب کرد؛ کار کرد.

وی از سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین خواست تا از طریق مراکز فرهنگی سازمان در کنار تورهای قزوین گردی؛ دانش آموزان را با آثار هنرمندان به نام قزوینی نظیر ملک محمد قزوینی آشنا کرد؛ به طور مثال یکی از نسخ این خوشنویس برجسته قزوینی در مسجد شهید ثالث است که می توان در قالب اردوی کودکان و نوجوانان را با آثار ملک محمد قزوینی معروف به میرعماد آشنا کرد.

گفتنی است،در مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، از کتابداران و فعالین عرصه ترویج فرهنگ کتاب، تجلیل و قدردانی شد. همچنین کتاب قزوینی شناسی دکتر بندرچی توسط ناهید حیاتی مدرس دانشگاه و پیشکوست کتابداری معرفی شد.

"مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی" به همراه معرفی و بررسی تازه های نشر  با حضور قاسم الهیاری، حسین صلح جو و فاطمه اشدری از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، حسین برجی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، ابوالفضل اکبری معاون فرهنگی و حاجعلی زرآبادی مدیر هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در خانه فرهنگ شهید نواب صفوی برگزار شد.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط