سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۰۱

مدیر سامانه 137 در جلسه شورای شهر قزوین:

تقویت سامانه 137 داشبورد مدیریتی شهرداری را غنی می‌کند

مدیرسامانه 137 معتقد است اگر سازوکار سامانه 137 تقویت شود، چه بسا می‌تواند به عنوان داشبورد مدیریتی عمل کند .

به گزارش روابط عمومی سامانه مدیریت شهری؛ مهدی کوزه‌گرها، مدیرسامانه 137 در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قزوین با حضور مهدی صباغی، که به بررسی مشکلات سامانه و راهکارهایی برای ارتقا آن اختصاص داشت، به عملکرد سامانه در هفت ماهه نخست سالجاری پرداخت و گفت: در سال 1401 در مجموع 15 هزار و109 درخواست شهروندان در سامانه ثبت شده که در سال گذشته در مدت مشابه، این رقم 12 هزار و462 درخواست بود که در قالب پیام در سامانه 137 ثبت و پیگیری شده‌است.

او در توضیح بیشتر بیان کرد: با مقایسه آماری در مدت زمان یاد شده، تعداد تماس‌های ثبت شده شهروندان در سامانه مدیریت شهری 21 درصد رشد داشته است.

به گفته این مدیر شهری، بیشترین تماس‌ها مربوط به سازمان مدیریت پسماند بوده‌است.

کوزه‌گرها در ادامه با اشاره به دیگر سازمان‌هایی که سامانه 137 درخواست‌های شهروندان را به آن‌ها انتقال داده است، گفت: همچنین سازمان پارک‌ها و فضای سبز، سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی در ادامه به ترتیب بیشترین درخواست‌های شهروندان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرسامانه 137 همچنین به راهکارهایی در خصوص ارتقا سامانه پرداخت که منجر به کوتاه شدن رسیدگی درخواست‌های شهروندان می‌شود.

او خاطرنشان کرد: اگر سازوکار سامانه 137 تقویت شود، چه بسا می‌تواند به عنوان داشبورد مدیریتی عمل کند؛ در واقع مدیران زیرمجموعه شهرداری می‌توانند از طریق این سامانه، در نمایی کلی، از مسائل منطقه تحت مدیریت خود مطلع شده، آسیب شناسی  و پیگیری کنند.

کوزه گرها معتقد است سامانه 137 دماسنج مدیریت شهری است؛ یعنی باتوجه به تماس‌های شهروندان و پیگیری مسائل از زیرمجموعه شهرداری میزان رضایت شهروندی از مدیریت شهری را کاهش یا افزایش دهد.

مدیرسامانه 137 در ادامه راهکارهایی در خصوص ارتقای سامانه 137 در جهت کوتاه تر شدن زمان رسیدگی، افزایش کیفیت کار و چشم انداز سامانه ارائه داد.

پایان پیام

تصاویر مرتبط