پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۶

برجی خبر داد:

برگزاری برنامه های فرهنگی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی توسط شهرداری قزوین

برجی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از اجرای برنامه های فرهنگی- آموزشی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در شهر قزوین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ حسین برجی با اعلام این خبر افزود: برگزاری کارگاه نقد کتاب، نشست معرفی کتاب، تقدیر از کتابداران کتابخانه‌های تحت پوشش سازمان، عضویت رایگان(اعضا در کتابخانه‌ها) و تقدیر از کتابخوانان برتر از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته کتاب و کتابخوانی است.

 وی اظهار کرد: در این هفته برنامه‌ های جذاب و مفرحی برای کودکان تدارک دیده شده است که از آن جمله می توان به «برگزاری سلسه جلسات قصه خوانی برای کودکان با هدف رشد هیجانی و سلامت روان» اشاره کرد.

برجی برگزاری «کارگاه قصه گویی با محوریت آموزش مفاهیم شهروندی و مشاهیر ملی»، «بازدید دانش آموزان مدارس از کتابخانه‌ها به منظور آشنایی با فضای کتاب و کتابخوانی» را از دیگر برنامه هایی هفته کتاب و کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان برشمرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش افزود: در حال حاضر پنج هزار و ۷۰۰ نفر عضو کتابخانه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری هستند و از خدمات کتابخانه های سازمان استفاده می کنند.

برجی تعداد کتاب های موجود در کل کتابخانه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری را ۵۲ هزار جلد کتاب ذکر کرد و گفت: از ابتدای سالجاری دو هزار و ۱۴۰ کتاب توسط اعضای کتابخانه ها سازمان به امانت گرفته شده است.

وی فضاسازی شهری را از دیگر اقدامات سازمان در هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد و افزود: این فضا سازی و تبلیغات شهری در پل های روگذرهای شهر قزوین انجام شده است،همچنین ۱۰ عدد فیکسچر با موضوع کتاب و کتابخوانی با مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری  و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین چاپ و در سطح شهر نصب شده است.

برجی در خاتمه با بیان این مطلب که گسترش فرهنگ کتابخوانی امری ضروری است، خاطرنشان کرد: مطمئنا اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه منجر به توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در سطح کشور بویژه در میان کودکان و نوجوانان می شود، لذا ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی همواره در برنامه های فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین قرار دارد.

لازم به ذکر است، کتابخانه فرهنگسرا بانو حضرت زهرا (س)، کتابخانه اندیشه، کتابخانه خانه فرهنگ محمدیه، کتابخانه خانه فرهنگ شهید نواب صفوی، سالن های مطالعه آیت اله بهجت و سعدی؛ کتابخانه ها و سالن های مطالعه تحت پوشش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین است.

گفتنی است، سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از بیست‌ و یکم تا بیست‌ و هفتم آبان ماه ۱۴۰۱ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط