پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۲

175 متر مربع از زمین‌های رها شده و بناهای متروکه منطقه یک درشش ماهه اول سالجاری ،دیوار کشی و رفع خطر شده اند

سید مهدی حاجی سید رضی سرپرست منطقه 1 شهرداری قزوین گفت: از دیوار کشی 175 متر مربع از زمین‌های خالی و رها شده در بافت شهری و رفع خطر از 10 مورد بنای متروکه شناسایی شده و در حال ریزش در شش ماهه اول سالجاری خبرداد.

به گزارش روابط عمومی منطقه یک شهرداری قزوین ؛ سید رضی  از انجام عملیات دیوار کشی و اعمال ماده 110 قانون شهرداریها در منطقه یک  گفت: بر اساس این ماده، شهرداری موظف است اطراف زمین های بایری که در محدوده شهر قرار گرفته و باعث آلودگی و نازیبایی شهر شده اند، پس از صدور اخطار و ابلاغ قانونی به مالک دیوارکشی کند.

این مسئول اظهار کرد: این کار به منظوررفع خطر از بناهای درحال تخریب در معابر،ممانعت از ورود افراد معتادو معلوم الحال به بناهای متروکه ، جلوگیری از دپوی خاک و نخاله در زمین های فوق که یکی از عوامل ایجاد آلودگی بصری و زیست محیطی و نابسامانی در محدوده شهر هستند، انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ماده 110 قانون شهرداری ها در راستای حفظ و صیانت از منظره و نمای شهری و جلوگیری از زشت و مخدوش شدن چهره شهر با ساختمان های مخروبه و متروکه ای اجرایی می‌شود.

سرپرست منطقه 1 شهرداری قزوین  خاطرنشان کرد: از جمله اهداف اجرای این طرح زیباسازی و یکسان سازی سیمای بصری شهر است.

سید رضی بیان کرد: بر اساس اين ماده قانونی، اطراف اراضي و املاك رها شده كه مالكان آنان با شهرداري همكاري نمي‌كنند ديواركشي و پوشیده می‌شود.

وی در توضیح روند ارائه اخطار به مالکین مشمول این طرح عنوان کرد: در صورت عدم مراجعه مالک پس از صدور اخطار و ابلاغ قانوني، اقدامات لازم براي ديواركشي ملك انجام مي شود.

وی یادآور شد: این منطقه تاکنون توانسته با شناسائی زمین‌های بایر و ساختمان‌های متروکه که در مجاورت ساختمان‌های مسکونی قرار دارند، نسبت به اعمال ماده 110 قانون شهرداریها و دیوار کشی و محصور کردن آنها اقدام کند.

سید رضی خاطرنشان کرد:  این طرح با اعتبار بیش از 5 میلیارد ریال ابتدا در معابر اصلی و پس از اتمام، در معابر فرعي و  محلات اجرایی خواهد شد.

تصاویر مرتبط