دوشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۹

فعالیت اقتصادی عاملی بر تعاملات بین المللی

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین با تشریح ظرفیت‌های بی‌بدیل شهر قزوین و منفعت اقتصادی این شهر در عرصه بین الملل گفت: امیدوارم بتوانم نماینده خوبی در استان باشم و در راستای اهداف تعریف شده گام بردارم.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین؛ این مسئول گفت: هنوز تایید اسناد به سفارتخانه انجام نشده و در حال پیگیری هستیم تا در اسرع وقت انجام شود؛ فعالیت‌های اسناد رسمی موقتا به تهران ارجاع داده شده و در بازه زمانی کوتاه مدت به قزوین برمی‌گردد.

مسئول جدید دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین در تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده در این دفتر ابراز کرد: سعی داریم بیشتر در حوزه اقتصادی فعالیت کنیم؛ به این منظور در ساختمان اتاق بازرگانی مستقر شدیم تا بتوانیم توسعه روابط خارجی را بهتر پیش ببریم.

عمید عنوان کرد: با توجه به اینکه قزوین در ۱۵۰ کیلومتری پایتخت واقع شده، می‌تواند از این موقعیت برای میزبانی هیات‌های چند‌جانبه و بین‌المللی و همچنین رفت و آمد سفرا به این شهر استفاده کند.

وی‌بیان کرد: شایسته است شهردار به همراه تیمی متشکل از بخشهای سرمایه گذاری، ساخت و ساز، آتش نشانی، هلال احمر و حتی اتاق بازرگانی به کشورهای مختلف سفر کرده و تجربیات خود را در قالب ایده های جدید به دفتر وزارت امور خارجه در استان ارائه دهند و ما نیز برای اجرایی شدن این ایده ها از هیچ گونه کمک و پشتیبانی مضایقه نخواهیم کرد.

این مسئول ادامه داد: باید از ظرفیت قزوین برای میزبانی همایش‌ها و اجلاس‌های بین المللی استفاده کرد. که در پی آن ورود میهمان خارجی شهر را از حالت سنتی خارج  و تعداد زیادی شغل ایجاد خواهد شد. رستوران ها به حرکت در می آیند و مردم می فهمند که این شهر زنده است. نشست¬های منطقه ای و حضور میهمانان خارجی در پویایی شهر بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه ۳۳ وظیفه دارد، اظهار کرد: این وزارتخانه تعامل بسیار خوبی با ایرانیان خارج از کشور که صاحب فناوری و تکنولوژی هستند برقرار کرده است شما اگر در شهرداری به فناوری نیاز دارید ما به طور منطقی می توانیم راهکار رسیدن به تکنولوژی را برای شما هموار کنیم.

عمید عنوان کرد: با وجود دانشجویان ایرانی خارج از کشور دست ما باز است و در  موضوعات فناورانه، نرم افزاری و تکنسین می توانیم پشتیبان شهرداری باشیم.

تصاویر مرتبط