چهارشنبه ۱۳۹۰/۱۱/۱۹

به مناسبت ايام دهه مبارک فجر ؛

از جانبازان ضايعه نخاعي 8 سال دفاع مقدس قزوين تجليل شد

اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين و شهردار قزوين به مناسبت ايام دهه مبارک فجر با جانبازان ضايعه نخاعي و با حضور مدير جديد بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين در صحن علني شوراي اسلامي شهر قزوين ديدار صميمي داشتند.

 

شهردار قزوين گفت: اميدواريم بتوانيم با مديريت جديد بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين کيفيت ارايه خدمات به جانبازان ضايعه نخاعي را نسبت به گذشته ارتقاء دهيم.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در مراسم تجليل از جانبازان ضايعه نخاعي به مناسبت دهه مبارک فجر که توسط سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين در جلسه علني شوراي اسلامي شهر قزوين برنامه‌ريزي شده بود، بيان کرد: اميدواريم با تعامل و همکاري بيشتر با مديريت جديد اداره کل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين بتوانيم با سرعت بيشتر غفلت هاي گذشته را در ارايه خدمات به عزيزان جانباز مرتفع کنيم.
وي ضمن عرض خير مقدم به جانبازان و ارج نهادن به مقام ايثارگران و تبريک انتصاب مديرکل جديد بنياد شهيد و امور ايثارگران و خير مقدم گفت: مجموعه مديريت شهري آمادگي کامل براي همراهي با مديريت جديد را براي برنامه‌هاي که اين مديريت مي‌تواند نقش مهمي داشته باشد، دارد.
شهرداري قزوين با اشاره به زحمات سيد محمد مهدي شهروش مديريت سابق بنياد شهيد و امور ايثارگران، افزود: اجراي برنامه معراج شهدا در روز گذشته اتفاق ارزشمندي بود که فضاي کاملا معنوي و مقدس را در مرکز استان قزوين که شهري تاريخي و فرهنگي ايجاد کرده است و اين اتفاق با ارزش حاصل زحمات حدود 3 سال سپاه قزوين و حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس بود.
اين مقام مسوول با بيان اينکه افتتاح اين فضاي معنوي فرصتي است که بتوانيم ارزش هاي 8 سال دفاع مقدس را در اختيار  جوانان حال و آينده بگذاريم، خبر داد: موزه دفاع مقدس که با مشارکت شهرداري در بوستان باراجين در حال احداث است در مرحله نهايي تملک زمين مي‌باشد که در آينده نزديک اقدامات احداث آن آغاز خواهد شد.
نصرتي به مقايسه ارايه خدمات به مجروحان در ساير کشورها با ارايه خدمات به جانبازان در کشور خودمان پرداخت و تصريح کرد: جانبازان عزيز براي دفاع از ارزش‌هاي اسلامي اين کشور به جبهه حق رفتند با توجه به اين اگر بخواهيم نحوه ارايه خدمات را با ساير کشورها به مجروحانشان مقايسه کنيم  متوجه مي‌شويمکه در اين زمينه خيلي غفلت کرديم و اين موضوع را بايد قبول کنيم.
وي ادامه داد: در کشور پاريس يک بيمارستان تخصصي احداث شده است که به مجروحان جنگ جهاني بعد از گذشت 65 سال خدمات تخصصي ارايه مي دهند،اما ما در اين زمينه‌ها کوتاهي کرديم.
شهرداري قزوين با اظهار اينکه اميدواريم بتوانيم با احداث موزه دفاع مقدس در بوستان فدک ايثارگري‌هاي اين عزيزان را براي آيندگان به خوبي نمايان کنيم، بيان کرد: وظيفه ما مسوولين است که خاطرات عزيزاني که در 8 سال دفاع مقدس براي دفاع از حق جان و مال خود را از دست دادند تا ما به آرامش برسيم را ثبت کنيم و با احترام به نسل آينده انتقال دهيم و اين مهم بايد به صورت تخصصي انجام شود.
اين مقام مسوول با بيان اينکه خوشحال هستم که در اين ايام مبارک چهره‌هاي نوراني جانبازان ضايعه نخاعي را مي‌بينم و در خدمتشان هستم، افزود: اميدوارم اين ديدارهاي با ارزش فقط در مناسبت هاي مختلف انجام نشود و سعي خواهيم کرد اقدامات فرهنگي و ارزشمند بيشتري را با کمک سازمان فرهنگي و ورزشي در دستور کار قرار دهيم.
وي گفت: با برنامه‌ريزي دقيق و موثر اميدواريم اقدامات مهمي را براي جانبازان عزيز انجام دهيم هر چند اقدامات مديريت شهري قابل مقايسه با از خود گذشتگي شما شهيدان زنده نيست.
گفتني است؛ در پايان اين مراسم که براي اولين بار صورت گرفته بود جانبازان ضايعه نخاعي بعد از معرفي خود به خاطرات و مشکلات خود در حوزه مديريت شهري پرداختند.
در اين جلسه که نصيري، مديرکل جديد بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين حضور داشت با اهداء لوح تقدير از جانبازان تجليل به عمل آمد و همچنين  نيز شهردار قزوين با قدراني از زحمات همسران جانبازان ضايعه نخاعي کمک هزينه عتبات عاليه را به همسران جانباز اهداء کرد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط