شنبه ۱۳۹۰/۱۱/۰۸

سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري قزوين خبر داد:

طراحي و نصب نرده و گلجاي در ميدان آزادي توسط سازمان زيباسازي

طراحي و نصب نرده و گلجاي به عنوان مانع فيزيكي ايمن با حفظ ديد منظر شهري در ميدان آزادي (سبزه‌ميدان) توسط سازمان زيباسازي شهرداري قزوين انجام شد.

 

محمد اسماعيل حافظي، سرپرست سازمان زيباسازي شهرداري با بيان اينكه پس از افتتاح تقاطع‌هاي غيرهمسطح در مسير منتهي به ميدان آزادي (سبزه‌ميدان) و با توجه به اعلام نياز سازمان حمل و نقل و ترافيك در خصوص لزوم تمهيدات ترافيكي جديد و لزوم كنترل و نظم دهي به تردد عابرين در اين نقطه، سازمان زيباسازي شهرداري به طراحي و نصب نرده و گلجاي به عنوان مانع فيزيكي ايمن با حفظ ديد منظر شهري در ميدان آزادي اقدام كرد.
حافظي ادامه داد: براي حفظ هماهنگي بصري، طراحي نرده‌ها با اقتباس از نرده محوطه عمارت چهلستون صورت گرفته و براي جلوگيري از يكنواختي و ايجاد طراوت در منظر شهري با گلجاي مناسب و مجهز به پوشش چوب اشباع شده تلفيق شده است.
وي با اظهار اينكه انتخاب رنگ مشكي براي پيشگيري از اغتشاش بصري بيشتر بوده و براي پايداري بيشتر به روش پودري اجرا شده است، افزود: هم اكنون بخشي از اين طرح در ضلع غربي سبزه ميدان و ابتداي خيابان امام خميني(ره) اجرا شده و تا پايان فروردين ماه 91 در تمامي مسيرهاي عابر پياده مجاور سبزه ميدان نصب خواهد شد.
لازم به ذكر است؛ پروژه طراحي و نصب نرده و گلجاي در ميدان آزادي، با نظارت سيد وحيد سيدموسوي كارشناس سازمان زيباسازي شهرداري قزوين، انجام شده است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط