شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۱۰

حق لطفي، معاون فني وعمراني شهردار:

مشکلي در روگذر غيرهمسطح هفت دي وجود ندارد

هيچ گونه مشکلي در روگذر غيرهمسطح هفت دي و نهم دي قزوين وجود ندارد، ترک خوردگي اين روگذرها شايعه است، چرا که اين روگذر با استفاده از مشاور اجرايي، طراح و پيمانکار کارآزموده انجام شده است.

 

معاون فني وعمراني شهرداري قزوين با اعلام اينکه هيچ گونه مشکلي در روگذر غيرهمسطح هفت دي و شهيد رجايي وجود ندارد، گفت: شايعه مربوط به ترک خوردگي اين روگذرها را با قاطعيت تکذيب مي‌کنم چرا که اين روگذر با استفاده از مشاور اجرايي، طراح و پيمانکار کارآزموده انجام شده وهيچ گونه نقصي ندارد و شهروندان با خيال آسوده مي‌توانند دراين مسيرها عبور ومرور کنند.
مسعود حق لطفي در گفت وگو با خبرنگار پيام شهراظهار کرد: طبق آخرين آيين نامه‌اي که براي طراحي پلها درنظرگرفته شده، چهار گروه بارگذاري در فرآيند طراحي پيش بيني شده که اين امرباعث شده که آيين نامه پل ايران جزو سخت گيرانه ترين آيين نامه‌هاي دنيا باشد.
وي تصريح کرد: به لحاظ بارگذاري، مقدار وزن خودروهاي عبوري از اين روگذرها تاکنون بيش از 50 درصد ظرفيت واقعي پل نبوده در حالي که مبناي طراحي اين معابر براساس وزن خودروهاي تانک بر سنگين 90 تني بوده است.
حق لطفي با بيان اينکه براي هرروگذر چندين پيش طراحي صورت گرفت و پس ازبررسي آن‌ها، طرحي که کم‌ترين هزينه و بيشترين کيفيت را داشته تصويب واجرا شده، ادامه داد: جزو شاخص‌هاي انتخاب نوع روگذر در مرحله يک بررسي جنس سازه، کيفيت مصالح مورد استفاده و هزينه آن‌ها بوده است.
حق لطفي با بيان اينکه اندازه دهانه‌هاي پل نيز يکي از شاخص‌هاي مورد بررسي بوده ادامه داد: پس ازبررسي تمام مشخصات، مهندسي ارزش برروي سازهها و طرحها صورت مي‌گيرد و به طراحي انتخاب شده نمره و امتياز داده مي‌شود و در نهايت پروژه‌اي مورد تاييد نهايي قرار مي‌گيرد که 95 درصد امتياز مهندسي ارزش را دريافت کرده باشد. وي در پايان ضمن قدرداني از همکاري و صبر شهروندان در زمان اجراي پل‌ها، ابراز اميدواري کرد؛ شهروندان لذت و شيريني اتمام پروژه‌هاي ديگر را طي يک سال آينده با سرعت بيشتر در انجام طرح‌هاي عمراني بچشند.

 

تصاویر مرتبط