دوشنبه ۱۳۹۰/۱۰/۰۵

حادثه آوار درخيابان مدني يک قرباني گرفت

گودبرداري غيراصولي يک ساختمان باعث مرگ يک کارگر شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين  رضا اميري خسروبيگي، رييس ايستگاه دو آتش نشاني قزوين که در محل حادثه حضور داشت در اين مورد گفت : محل آوار قطعه زميني در خيابان آيت اله مدني شرقي بود که براي احداث بناي جديد حدود 6 متر گودبرداري شده بود.

وي افزود : ريزش آوار زماني به وقوع پيوست که دو نفر از کارگران در محل گودبرداري شده ، مشغول کار بودند که ناگهان بخشي از ديواره اين محل به داخل گودال فرو ريخت .

خسروبيگي گفت : در پي اين حادثه کارگران زير آوار گرفتار شدند و يکي از آنها که به طور سطحي در زير آوار قرار داشت توسط مامورين آتش نشاني نجات يافت ، اما متاسفانه يکي ديگر از کارگران که کاملاً در زير آوار به دام اقتاده بود جان خود را از دست داد.

وي افزود : نيروهاي آتش نشاني ظرف 5 دقيقه اين دو کارگر را زير آوار بيرون کشيدند.

رئيس ايستگاه دو آتش نشاني قزوين گفت : يکي از مهم ترين مسايلي که در ساخت و ساز بايد مورد بررسي جدي قرار گيرد ، سستي و استحکام زميني است که براي احداث ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرد و اين موضوع بايد توسط مهندسين ناظر و مسئولين مربوط بررسي شود.

وي با تاکيد رعايت اصول ايمني هنگام حفاري و گودبرداري از اهميت زيادي برخوردار است  افزود : در صورتي که هنگام عمليات گودبرداري احتمال خطر براي پايداري ديوارها و ساختمان مجاور وجود داشته باشد از طريق نصب شمع ، سپر و مهارهاي مناسب ايمني و پايداري آنها تامين شود.

خسروبيگي همچنين توصيه کرد : موقعيت تاسيسات زيرزميني از قبيل کانال هاي  فاضلاب ، لوله کشي آب ، کابل هاي برق ، تلفن و غيره که ممکن است در حين عمليات گودبرداري موجب بروز خطر و حادثه شوند و با خود دچار خسارت شوند بايد مورد شناسايي قرار گرفته و در صورت لزوم نسبت به تغيير مسير يا قطع موقت جريان آن اقدام شود.

پايان پيام      

تصاویر مرتبط