سه‌شنبه ۱۳۹۰/۰۸/۰۳

خضير جاسم، معاون شهردار کربلا:

برنامه نقشه‌هاي GIS و نقاط GPS در شهر کربلا فعال مي‌شود

برنامه نقشه‌هاي GIS و نقاط GPS در شهر کربلا با همکاري شهرداري قزوين فعال مي‌شود

 

معاون شهردار کربلا گفت: بزودي برنامه نقشه‌هاي GIS و نقاط GPS در شهر کربلا با همکاري شهرداري قزوين فعال مي‌شود.
حميد طاعي خضيرجاسم درديدار با شهردار قزوين افزود: براساس فرمايش امام علي (ع) که مي‌فرمايند: «هر فردي با مردمان ديگر مشورت کند در عقل و فکر آنان مشارکت مي‌کند ماهم به استفاده از تجربيات مديران شهري احتياج داريم.» ما با حضور در شهرداري قزوين به دنبال افزايش سطح تجربيات خود هستيم.
وي اظهار کرد: شهرقزوين داراي سابقه مذهبي زيادي است و گواه آن حضور امامزاده هاي متعدد به ويژه امامزاده حسين بن موسي الرضا (ع) , مساجد تاريخي و حوزه‌هاي علميه دراين شهر است.
معاون شهردار کربلا با اشاره به توافق استاندارکربلا با استاندار قزوين و شهردار قزوين در سال گذشته مبني بر افزايش همکاري‌هاي سازماني اين دو شهر با هدف تبادل تجربيات بيان کرد: شهرکربلا با توجه به حضور بارگاه امام حسين (ع) وحضرت عباس (ع)، فاقد امکانات مناسب و درشان و جايگاه اين شهر براي پذيرايي از زائران است.
خضير جاسم با اظهار اينکه شهر مقدس کربلا سالانه شاهد حضور 40 ميليون مشتاق و زائر شيعه از سراسر دنيا است، افزود: افزايش سطح کيفي و کمي ارايه خدمات به زائران از وظايف همه شيعيان است.
وي با اعلام اينکه در راستاي اجراي توافقنامه همکاري, استاندار کربلا با استاندار قزوين؛ امسال 10 نفراز مديران ارشد شهرداري کربلا دريک دوره آموزشي 15 روزه درقزوين حضور يافتند , افزود:مديران شرکت کننده در اين دوره از آموزش‌هاي ويژه و کاربردي درخصوص حمل ونقل، زباله، فضاي سبز، آرامستان ها و شهرسازي و... بهره بردند و اين دوره‌ها براي مجموعه مديران مفيد بود و درحال حاضر به دنبال اجرايي کردن کامل اين آموخته‌ها در شهر کربلا هستيم.
معاون شهردار کربلا با اشاره به اجراي نقشه‌هاي سامانه اطلاعات جغرفيايي شهري GIS و نقاط موقعيت ياب جغرافيايي GPS در شهر مقدس کربلا توسط کارشناسان مربوط در شهرداري قزوين, افزود: بزودي 400 نقطه که براي اين مهم آماده شده است کامل استفاده مي‌شود و تمامي مشتاق امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) از طريق اينترنت مي‌توانند کليه معابر شهر را بررسي کرده ومسيرهاي خود را به سهولت تشخيص دهند.
خضير جاسم با تقدير از همکاري شهردارقزوين با شهر کربلا براي تبادل تجربيات, افزود: از شهردار قزوين مي‌خواهم با حضور دوباره درشهر کربلا از نتايج همکاري متقابل به ويژه در زمينه مربوط ديدن کنند.
مسعود نصرتي، شهردار قزوين نيز در اين ديدار ضمن اظهار خوشحالي از حضور دوباره معاون شهردارکربلا در قزوين گفت: وظيفه شيعيان در قبال شهر کربلا سنگين است و اميدواريم با فراهم شدن محيط و فرصت، بتوانيم درکربلا درجه‌ات افزايش ارايه خدمات گام‌هاي موثرتري برداريم.
نصرتي با اعلام اينکه استاندار قزوين و مردم اين استان علاقه ويژه‌اي به شهر و مردم کربلا دارند، افزود: توجه به بازسازي حرم دو طفلان مسلم در استان حله عراق مورد توجه مردم استان است.
شهردار قزوين افزود: سعي داريم دربازديد آتي از شهر کربلا نسبت به اجراي پروژه‌هاي مشارکتي در شهر کربلا اقدام کنيم.
وي در انتها از معاون شهرداري موارد همکاري مردم قزوين به استماع به مردم کربلا رسانده شود.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط